اپلیکیشن‌ها - 2

صفحه خدمات Domo

تاریخ : چهارشنبه 16 مهر 1399 زمان : 11:35 | بازدید : 130
نویسنده : محمد محبوبی | لینک ثابت | نظرات (0)

Web Design in Norfolk | Norwich | Netmatters | Netmatters

 

بسیاری از ما در مورد چگونگی تأثیر خدمات ما بدون تأیید اینکه چگونه به طور مداوم موفقیت مشتری شما را در آینده تضمین می کنند ، صحبت می کنیم. Hootsuite اطمینان حاصل کرد که این استراتژی در صفحه خدمات آنها از بین نرود.

 

آنها از صفحه خدمات آموزشی خود برای نشان دادن مراحل پیاده سازی و اجرای تیم خود استفاده کردند تا نشان دهند که سفر متوقف نمی شود ، اما در عوض ، به نظارت و بهبود مستمر موفقیت مشتری خود تبدیل می شود.

 

برای قرار دادن مزه کیک ، آنها همچنین برخی از توصیفات مشتری را در زیر بخش "راه اندازی" سرویس اضافه کردند تا مطمئن شوند که مدرکی برای نشان دادن عملکرد استراتژی خدمات خود دارند.

 

6. دومو

صفحه خدمات Domo

 

برای برخی ، صفحه خدمات شما می تواند مکانی عالی برای تقسیم بازدیدکنندگان بر اساس نقش آنها ، صنعت ، بستر های نرم افزاری ، عنوان شغلی و غیره باشد.

 

این روش نه تنها Domo را قادر می سازد مقادیر افرادی را که هر یک از این گزینه ها را انتخاب می کنند ، تجزیه و تحلیل کند ، بلکه به طراحی راه حل های آنها نیز کمک می کند. اگر آنها می دانند که سایت آن از صنعت مراقبت های بهداشتی کسب و کار نمی کند ، شاید این عمودی باشد که نباید سعی کنند آن را هدف قرار دهند. یا ممکن است آنها تولید را بهترین صنعتی بدانند که می تواند فرصتی برای پیشرفت در محصولشان باشد.

 

این رویکرد برای تقسیم بندی کاربر ، هر گروه کاربری را که به وب سایت می آیند ، قادر می سازد تا با توجه به اینکه Domo نقاط درد خود را حل می کند یا خیر ، تجربه مطلوبتری داشته باشند.

 

7. iVision

گاهی اوقات خود را درگیر میزان خدمات ارائه شده خود می کنید و ممکن است سخت باشید که بدانید چگونه آنها را برای درک کاربران خود ترسیم کنید.

 

iVision به درستی می دانست که هنگام جمع آوری خدمات خود چه کاری باید انجام دهد. آنها آنها را تحت سه دسته سازماندهی کردند که شامل زیر خدمات در هر یک است. این روش به کاربران امکان می دهد تا به راحتی ببینند که iVision چه کاری می تواند انجام دهد در حالی که به آنها این امکان را می دهد تا خدمات بیشتری را در صفحات جداگانه جستجو کنند.

 

صفحه خدمات iVision

 

فریم بندی خدمات دو نقل قول است ، یکی از طرف COO و دیگری از طرف مشتری به نظر می رسد. درج صوت و اثبات اجتماعی شرکت در صفحه نه تنها شخصیت را افزایش می دهد ، بلکه شواهدی را نشان می دهد که هم شما و هم مشتری هایتان اعتقاد داریم خدمات شما واقعاً کمک می کنند (ضمن اینکه نرخ تبدیل را نیز افزایش می دهد).

 

یکی دیگر از عناصر جالب توجه ، امکان مشاهده بروشور است. سئو چیست اگر آنها می دانند که مخاطبان آنها کارهای مشهود بیشتری را ترجیح می دهند که آنها می توانند به مدیران منتقل شوند یا ترجیح می دهند هنگام تجزیه و تحلیل خدمات در مدرسه قدیمی کار کنند ، این انتخاب طرح می تواند مفید باشد.

 

8. Cloud بازاریابی Salesforce

صفحه نمای کلی خدمات Cloud Salesforce Marketing وظیفه تمیز و ساده ای را در زمینه نمایش دسته بندی خدمات خود انجام می دهد بدون اینکه کاربر را با داشتن اطلاعات زیاد تحت فشار قرار دهد.

 

صفحه خدمات ابر بازاریابی Salesforce

 

در این حالت ، Salesforce تصمیم گرفته است که نمای کلی خدمات خود را لاغر نگه دارد و راه حل ها و داستان های موفقیت خود را کمی قوی تر نشان دهد تا کاربران بتوانند خود ببینند که چگونه شرکت هایی مانند شرکت های خود می توانند در محصول موفقیت کسب کنند.

 

استفاده از نارنجی در پاراگراف سمت راست (همان نارنجی مورد استفاده برای دکمه "درخواست نمایش" در Nav) کمک می کند تا کاربر به سمت محتوا جلب شود. خواندن این مطالب به کاربر اطمینان می دهد که محصولش همیشه به روز بوده و متناسب با نیازهای او دائماً در حال پیشرفت است.

 

9. WaveOC

برخلاف دو مثال قبلی ، WaveOC با اضافه کردن گرافیک برای هر گزینه سرویس ، برای اضافه کردن زمینه به هر گزینه ، قبل از اینکه حتی شروع به خواندن کنید ، رویکرد بصری بیشتری نسبت به صفحه خدمات خود داشت.

 

صفحه خدمات WaveOC

 

هر گزینه مروری جامع تر را در صفحات جداگانه ارائه می دهد تا کاربران بتوانند خلاصه آنچه را WaveOC ارائه می دهد ، قبل از تصمیم گیری در مورد نیاز به اطلاعات بیشتر ، دریافت کنند.

 

یکی از عناصر WaveOC در سایت خود گنجانده شده است که در سایر موارد دیده نشده است ، بخش "مزایا" است که به کاربران اجازه می دهد تا بدانند چرا WaveOC انتخاب بهتری نسبت به بقیه است.

 

اگر در مورد هر چیزی که می خوانید س questionsالی دارید ، یک ابزارک چت زنده در گوشه سمت راست پایین قرار دارد که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تماس تلفنی با یک فروشنده ، بلافاصله با یک کارمند صحبت کنید. این نوع ابزارها به شما کمک می کنند تا با مشتریان بالقوه ای صحبت کنید که ممکن است در غیر این صورت تغییر نکرده باشند مگر اینکه با شما صحبت کرده باشند.

 

10. Cart2Cart

Cart2Cart قبل از مراجعه به خدمات متنوعی که ارائه می دهند ، بخشی را قرار داده است که به صورت تصویری به شما نشان می دهد نرم افزارهایشان توانایی انجام چه کاری را دارند - فروشگاه خود را از یک پلت فرم به دیگری منتقل کنید. این CTA اولیه به کاربران ایده دقیقی از انتظارات آنها و در دسترس بودن یا نبودن گزینه های فروشگاهی که بدنبال آن هستند می دهد.

 

صفحه خدمات Cart2Cart

 

هنگامی که کاربران بتوانند با آن ابزار بازی کنند ، می توانند به پایین پیمایش کرده و سایر سرویس هایی را که به موفقیت در مشاغل کاربران کمک می کند ، نشان دهند. استفاده از رنگ پس زمینه باعث می شود تا هر بخش از یکدیگر تقسیم شود تا کاربران بدانند چه محتوا و تصاویری به هم متصل هستند.

 

آخرین عنصری که تحت تأثیر قرار گرفتم نوار قدم به قدم آبی رنگ در گلدان بود

۸ نکته که به شما کمک می‌کند صاحب یک برند فوق‌العاده شوید

تاریخ : چهارشنبه 02 مهر 1399 زمان : 15:33 | بازدید : 47
نویسنده : محمد محبوبی | لینک ثابت | نظرات (0)

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از ثبت یک فعالیت تجاری موفق انجام دهید، طراحی یک برند مناسب است. برندی که به خوبی نماینده­‌ی کاری باشد که شما قرار است انجام دهید. تا وقتی به ریزه­‌کاری­‌هایی مثل رنگ‌­بندی و نوع لوگو که قسمت مهمی از تاثیرگذاری برند شما را به دوش می‌­کشند، توجه نکنید در­ واقع شروع آن ­چنان خوبی نخواهید‌ داشت. برند خوب هیچ‌­وقت فراموش نمی‌شود. شعار تبلیغاتی خوب هم معمولا همراه همیشگی یک برند موفق است. مثلا همه­‌ی ما با شنیدن «هیچ‌کس تنها نیست…» ترغیب می‌شویم جزو گروهی از آدم‌­ها باشیم که هیچ‌وقت تنها نیستند! یک نکته­‌ی قابل­‌توجه هم این است که باید همه­‌ی قوانین ثبت شرکت را در طراحی برند رعایت کنیم. این تنها شروع ساده‌ای برای طراحی یک برند است. ۸ نکته­‌ی طلایی زیر می‌تواند به شما برای طراحی یک برند موفق و فوق‌العاده کمک کند.

 

۱. مردم چه حسی به برند شما دارند؟

 

شما حتی اگر راستگوترین بقّال دنیا باشید، باز هم نمی‌توانید قبول کنید ماست‌تان ترش است! آقای پل‌سی‌برانسون، رئیس یک شرکت بسیار موفق هم همین‌طور فکر می کند: «مهم نیست شما در مورد برند شخصی‌تان چه فکری می‌کنید. مهم میزان جذابیت این برند در نگاه مردم است. در نتیجه اولین قدم در ساخت و طراحی و پیشرفت برند شما، نظر مردم درباره‌ی آن است.»

برند خود را در گوگل جست‌و‌جو کنید، به نظر آقای برانسون، این روش خوبی برای ارزیابی است. به کمک یک گروه متمر‌کز از دوستان نزدیکتان این موضوع را بررسی کنید و یا از یک مشاور در زمینه‌ی مرتبط بخواهید به کمک روش «تحلیل ۳۶۰ درجه» (ارزیابی از چند منبع) موضوع را روشن کند. این روش، روشی بسیار مفید و قابل اتکا است.

 

۲. یک وبسایت برای برندتان داشته باشید

جف بویاس، وبلاگ‌نویس، نویسنده، نظریه‌پرداز فضاهای دیجیتال و سخنران توصیه می‌کند: «حتما یک وبلاگ یا وبسایت در فضای مجازی برای خودتان داشته‌باشید. برای ارتقای محتوای آن تلاش کرده و به کمک این فضا با مخاطبانتان تعامل کنید. حتی می‌توانید با عضویت در لینکدین، فیس بوک، توئیتر، پینترست یا اینستاگرام، با آنها در ارتباط باشید و با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی صدای برندتان را بلندتر به گوش مردم برسانید!»

«مهم‌ترین نکته این است که نباید ایده­‌آلیست باشید! فقط از جایی شروع کنید.»

 

یک برند خوب باید:

معتبر باشد.

منحصر‌به‌فرد باشد.

طراحی به‌یاد­ماندنی داشته‌ باشد.

شعاری متفاوت خلق کند که هدف شما و کاری که می­‌خواهید انجام دهید را نشان دهد.

مشتریان‌تان را ترغیب کند.

چیزی که نباید فراموش کنید تاثیر زیاد عواملی مثل بازاریابی محتوایی (یعنی تولید محتوا مطابق با سلیقه‌ و نیاز مشتریان)، حضور به عنوان نویسنده‌ی مهمان در سایر وبلاگ‌ها و شبکه‌سازی در فضای مجازی است.

 

۳. حواستان باشد هر کاری می‌کنید قسمتی از برند شماست!

کارهای مرتبط با برند

 

برند شخصی شما قسمت بزرگی از همه‌ی قسمت‌های زندگی شماست. این موضوع حتی باید در لباس پوشیدن و همه‌ی فعالیت‌های مشترک با دوستان و همکارانتان خودش را نشان بدهد.

محتوای فضای مجازی یکی از چیزهای دیگری است که باید آینه‌ی تمام و کمال برندتان باشد، مثلا اگر برند شخصی من حاکی از همراهی با کارآفرین‌ها است، در رویدادهای مختلف فضای مجازی هم حرف‌ها و رفتارهای من باید همان کسی را به نمایش بگذارد که ادعا می‌کنم. خلاصه اینکه اگر تلاش کنید کسی باشید که واقعا نیستید، ماه پشت ابر نمی‌ماند و بالاخره معلوم می­‌شود.

 

منبع:

https://www.chetor.com/7651-%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87/

تلاش نکنید همه‌ی مشتریان را راضی کنید

تاریخ : چهارشنبه 02 مهر 1399 زمان : 15:33 | بازدید : 44
نویسنده : محمد محبوبی | لینک ثابت | نظرات (0)

 

به حافظه‌تان رجوع کنید و ببنید در جایگاه یک مشتری، خودتان به کدام برندها وفادارتر بوده‌اید؟ احتمالا آن­ها آنقدر قابل‌اعتماد بوده‌اند که توانسته‌اند توجه شما را جلب کنند. برای مثال زاپوس (Zappos) یک مرکز فروش آنلاین کفش و لباس است و همه آن را به خدمات‌رسانی عالی در تحویل کالا می‌شناسند و یا با شنیدن نام برند دراپ‌باکس (Dropbox)، همه لوگوی جعبه‌ی آبی رنگ مشهور را به یاد می‌آورند.

هنا فایشمن رئیس بازاریابی سایت مشهور هاب‌اسپات معتقد است: «همه‌ی ارتباطات و تلاش‌های یک برند خوب در زمینه‌ی بازاریابی و فروش باید نماینده‌ی کامل آن برند باشند.»

 

۵. تلاش نکنید همه‌ی مشتریان را راضی کنید

سال‌ها پیش دوستم جاناتان‌لانگ از شرکت بازاریابی Market Domination Media حرف خوبی در یک همایش به من گفت: «هیچ‌وقت نمی‌توانی همه‌ی مشتریان را راضی کنی پس برای راضی کردن همه­‌ی آن­ها تلاش نکن فقط سعی کن بهترین برند ممکن برای گروه خاصی از مشتریانت باشی…» و من امروز به عنوان فردی که خودش صاحب کسب‌‌و‌کار است می‌دانم که نمی‌توانم همه کار انجام دهم. چنین چیزی حتی قابل انجام هم نیست.

هیچ‌وقت از این که خودتان باشید نترسید حتی اگر این کار نیازمند گفتن حرف‌هایی باشد که هیچ‌کسِ دیگر نگوید. همیشه به یاد داشته باشید، شما آنجا نیستید که همه را راضی کنید، هدف اصلی شما رشد برند خودتان و پیشرفت در این کار است و این موضوع مستلزم راضی‌ نگه‌ داشتن همه‌ی مشتریان نیست.

 

۶. هر روز معتبرتر شوید

یادتان باشد هر کاری که شما می‌کنید باید بر اعتبار برندتان افزوده‌ شود. همه‌ی صاحبان برندهای برتر که اپل نیستند. برندهای غیرمشهورتری مثل آیکیا (IKEA) هم از آنجایی که هر روز بیشتر به چشم می‌آیند، موفق‌اند.

برای معتبر­ شدن می­‌توانید از خودتان چند سوال بپرسید:

چه چیزی کمک می‌کند محصول، خدمات و شرکت شما از سایر رقبا بهتر باشد؟

فرق تسهیلاتی که شما برای مشتری تولید می‌کنید با کاری که بقیه‌ی رقبا انجام می‌دهند، دقیقا چیست؟

منافعی که با استفاده از برند شما نصیب مشتری می­‌شود چطور می‌­تواند او را به استفاده‌­ی بیشتر از برند شما مایل کند؟

آیا چیزی که شما تولید می‌کنید دقیقا ارزش هزینه‌­ای که در ­برابرش از مشتریان می­‌گیرید را دارد؟

آیا شیوه­‌ی بازاریابی شما با نوع برند­تان هماهنگ است؟

 

۷. با برندهای بسیار معتبر مرتبط باشید

رئیس اجرایی و موسس گروه بازاریابی زِن (Zen) می‌­گوید: «همان‌طور که دوستان ما نشان‌دهنده‌ی شخصیت ما هستند، برندهایی هم که با برند ما مرتبط باشند باعث قدرت و یا ضعف برند ما می‌شوند. بنابراین برندهایی را برای دوستی و همکاری انتخاب کنید که باعث می‌شوند برند شما معتبر­تر به چشم آید.»

 

۸. در ایجاد آگاهی از برندتان زرنگ باشید

در نهایت اینکه می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه، آگاهی مردم از برندتان را افزایش دهید. مثلا می توانید از این تکنیک‌ها استفاده کنید:

 

یک برنامه‌ی بازاریابی ارجاعی داشته باشید تا مشتریان فعلی، مشتریان جدید را به شما ارجاع دهند.

یک اینفوگرافیک یا داده‌نما طراحی کنید.

محتوای فری‌میوم (Freemium) ارائه دهید (فری‌میوم یک استراتژی قیمت‌گذاری و کسب درآمد است که معمولا یک کالا مانند نرم‌افزار، رسانه، بازی یا خدمات وب به صورت رایگان‌افزار ارائه می‌شود ولی برای دسترسی به امکانات جانبی مانند امکانات ویژه، خدمات بیشتر و نمایش بهتر نرم‌افزار، از کاربر یا مصرف‌کننده پول گرفته می‌شود).

با کسب‌و‌کارهای محلی پروژه‌های مشترک به راه بیندازید.

روی ماشین‌تان تبلیغ شرکت‌تان را بچسبانید.

هدایا و اقلام رایگان به مشتریان بدهید.

در شبکه‌های اجتماعی خود مسابقه به راه بیندازید.

یک پادکست داشته باشید.

 

منبع:

https://www.chetor.com/7651-%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87/

مهاجرت کاربران

تاریخ : چهارشنبه 02 مهر 1399 زمان : 15:30 | بازدید : 94
نویسنده : محمد محبوبی | لینک ثابت | نظرات (0)

 

ظهور رسانه‌های اجتماعی بازاریابی را دگرگون کرده است. امروزه، پیش از اینکه بعضی تجار خود را با عصر جدید وفق دهند، شبکه‌های اجتماعی دوباره در حال تحول هستند. ظهور شبکه‌های اجتماعی شخصی و برنامه‌های پیام‌رسان، استراتژی بازاریابان را تحت شعاع قرار خواهد داد، زیرا آنها اغلب استراتژی‌های خود را برای شبکه‌های اجتماعی عمومی در نظر گرفته بودند.

 

 

اگر شما در شرکت‌تان به این فکر افتاده‌اید که از فیسبوک و توییتر بهترین استفاده‌ی ممکن را بکنید، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

واتساپ (WhatsApp) با سرعتی باورنکردنی و با بیش از ۱ میلیارد کاربر تبدیل به بزرگترین سرویس پیام‌رسان جهان شده است.

 

اسنپ‌چت (Snapchat) نیز به‌صورت غیرقابل مهاری در بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال به محبوبیت رسیده است و آمار بازدید‌های روزانه آن از فیسبوک پیشی گرفته است. البته بنیان‌گذار این شرکت تأکید می‌کند که سرویسش «یک شبکه‌ی اجتماعی نیست.»

 

فیسبوک (Facebook) را می‌توان محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا نامید. با این حال این شرکت قسمت اعظم سرمایه‌گذاری خود را بر ایجاد پیام‌رسان شخصی فیسبوک متمرکز کرده‌ است؛ پیام‌رسانی که از «بات»ها هم پشتیبانی می‌کند و به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا «تعامل انسانی» را از طریق این سرویس گسترش دهند. در حال حاضر بیش از ۹۰۰ میلیون نفر از «مسنجر» استفاده می‌کنند. سرویس‌های پیام‌رسانی مانند «وایبر» و «کیک‌مسنجر» نیز کاربرهای میلیونی دارند.

 

۷۷ شرکت از ۱۰۰ شرکت «فورچون» (Fortune)، از «اِسلک» (Slack) استفاده می‌کنند. یک کاربر معمولی اسلک به طور میانگین این نرم‌افزار را ۱۰ ساعت در حالت فعال قرار می‌دهد و ۲ ساعت از آن استفاده می‌کند.

 

اینستاگرام (Instagram) در سال ۲۰۱۴ سرویس‌ شخصی «دایرکت مسیج» را معرفی کرد که قابلیت به اشتراک‌گذاری محتوا را تا حداکثر برای ۱۵ نفر امکان‌پذیر می‌سازد.

 

توییتر (Twitter) نیز از سرویس‌های ویرایش تصاویر و نقاشی مشابه با اسنپ‌چت تقلید کرد و محدودیت کاراکتری پیام‌های خود را در سال ۲۰۱۵ افزایش داد.

 

 

مهاجرت کاربران از شبکه‌های اجتماعی عمومی به شخصی چنان به‌سرعت اتفاق افتاد که مجله‌ی «بیزینس اینسایدر» (Business Insider) عنوان کرد مجموع استفاده از چهار برنامه‌ی پرطرفدار پیام‌رسان از مجموع استفاده از چهار برنامه‌ی پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی پیشی گرفته است. کاهش قیمت اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی و بهبود امکانات این اپلیکیشن‌ها به مهاجرت کاربران شدت بخشیده است.

 

اما این اشتیاق برای استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان از کجا نشأت می‌گیرد؟ شاید مردم بیشتر و بیشتر به ارتباط دوطرفه علاقه‌مند شده‌اند و علاقه‌ی خود را به انتشار اخبار از دست داده‌اند. شاید ما دیگر نمی‌خواهیم زندگی‌های شخصی و خصوصی‌مان به هم پیوند داشته باشد، در عوض می‌خواهیم کنترل حلقه‌های مختلف اجتماعی را در این نرم‌افزار‌های پیام‌رسان به دست بگیریم. به عنوان مثال، خواهر‌زاده‌ی ۱۶ ساله‌‌ام مدتی پیش می‌گفت:‌ «یکی از دوستانم از فیس‌بوک استفاده کرد و ما او را مسخره کردیم. ما الان فقط از اسنپ‌چت استفاده می‌کنیم. آخر چه کسی حاضر است تمام محتوایی که به اشتراک می‌گذارد عمومی باشد؟ با استفاده از این نرم‌افزارهای پیام‌رسان من می‌توانم با دوستان واقعی‌ام در ارتباط باشم.»

 

البته شبکه‌های اجتماعی محو نخواهند شد ولی ممکن است بعضی شبکه‌های سنتی اهمیت خود را برای گروه‌های اجتماعی خاصی از دست بدهند. ظهور کانال‌های خودمانی‌تر، فرصت‌های جدید و شاید تهدید‌های تازه‌ای را برای تاجران ایجاد می‌کند. دو نمونه از مشکلاتی که تجار با آنها مواجه خواهند بود در ادامه آمده است:

 

قابل دسترس بودن در مقابل ارتباط دوطرفه: چالش استفاده از یک نرم‌افزار شخصی‌تر در این است که مردم شما را بیابند و با شما ارتباط برقرار کنند. کاربران عموما از چنین نرم‌افزارهایی برای ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می‌کنند، پس نقش یک شرکت تجاری در این میان چیست؟

 

با وجود اینکه رسیدن به شهرت تا حدودی چالش‌برانگیز است، ولی پیام‌رسان‌های شخصی فرصت‌ مناسبی را برای شرکت‌ها فراهم آورده‌اند. به طور مثال، بدون استفاده از تبلیغات سفارشی در فیس‌بوک، دسترسی اورگانیک به محتوای سایت شما احتمالا به طور متوسط کمتر از ۱ درصد خواهد بود (البته این مقدار با توجه به نوع تجارت متفاوت است). این مقدار دسترسی برای تبلیغات ایمیلی بسیار بهتر است (حدود ۲۰ درصد) ولی باز هم چندان قابل قبول نیست. اما مقدار دسترسی در نرم‌افزارهای پیام‌رسان به طرز شگفت‌آوری بالاست: ۹۸ درصد!

 

کاربرانی که از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند احتمال اینکه هشدار گوشی خود را برای دریافت پیام‌ روشن کرده‌ باشند بیشتر از احتمال روشن کردن آن برای دریافت ایمیل، نرم‌افزار تجاری یا حتی فیس‌بوک است. ولی انتظارها هم از چنین نرم‌افزارهایی بالاتر است. چطور می‌توان پیام‌هایی را با محتوای تبلیغاتی وارد گفت‌و‌گو کرد بدون اینکه ناامید‌کننده یا عجیب باشند؟

 

محتوامحوری در مقابل شخص‌محوری: امروزه یکی از اهداف شرکت‌های تجاری ایجاد «وجه مشترک با توده‌ی کاربران» است. در چنین مدل اشتراک توده‌ای، محتوای پیام اهمیت زیادی دارد. ما می‌خواهیم محتوای ما (تصویر یک گربه یا یک کاغذ سفید) بیشترین لایک، کلیک یا به اشتراک‌گذاری را جذب کند.

 

پیام شخصی

 

ولی در دنیای کنونی، هدف استفاده از فرصت‌های شخصی، پرمعنی و محاوره‌گونه است. در آینده محتوا کماکان پر‌اهمیت باقی خواهد ماند ولی اشخاص در مرکز توجه قرار خواهند گرفت. پیام‌های شرکت‌های تجاری باید سریع‌تر ، گویاتر و صمیمانه‌تر باشند.

 

چگونه می‌توان ارتباطات بین کاربران را ارزیابی کرد؟ پاسخ طعنه‌آمیز این سؤال، استفاده از الگوریتم‌ها و «بات»هاست. چنین داده‌های حجیمی به ما کمک می‌کند که محتوا و پیشنها‌دهایی به‌جا و مطابق با شخصیت و منطقه‌ی افراد ارائه دهیم. فیس‌بوک در حال حاضر بر روی بات‌های هوشمندی کار می‌کند که توانایی انجام مکالمات انسانی را دارند. این شرکت همچنین در حال کار بر روی سیستمی است که چنین مکالماتی را تحلیل کند. بدین ترتیب ارتباطات تجاری سریع‌تر، صمیمانه‌تر و گویا‌تر خواهند شد.

 

با وجود اینکه خواهرزاده من چندان موافق نخواهد بود، فیس‌‌بوک یکی از مهم‌ترین عوامل در این دوره‌ی گذار خواهد بود؛ چرا که فیس‌‌بوک تنها پلتفرمی است که اکثر شرکت‌ها برگزیده‌اند و کماکان بیشترین سرمایه‌ها به سمت آن سرازیر می‌شود. بنابراین فیس‌بوک یک گزینه‌ی مطمئن است. ولی این رابطه بین فیس‌بوک و شرکت‌های سرمایه‌گذار چه تغییری خواهد کرد؟

منبع:

https://www.chetor.com/8746-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86/