بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 10:24 | بازدید : 52
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

 

Image result for بک لینک

 

از اجرای این تجزیه و تحلیل برای چشم انداز پیوند ، دو سایت وجود دارد که در پروفایل پیوند این پست های برتر اسباب بازی سگ ظاهر می شوند: Doggies.com و Funstufffordogs.wordpress.com. با توجه به تمایل آنها برای پیوند دادن به محتوای مربوط به اسباب بازی های سگ ، آنها کاندیداهای خوبی برای تبلیغات تبلیغاتی هستند (در مرحله پنج آورده شده است).

 

اکنون ، اگر هنوز مشخص نشده است ، هدف این مرحله جمع آوری لیستی از چشم اندازهای واجد شرایط برای دسترسی است. این کار را می توان در یک صفحه گسترده ساده با چند ستون داده انجام داد. برای لیست های ارتباطی خودم ، دوست دارم داده ها را در مورد:

 

URL وب سایت را هدف قرار دهید: به نام وب سایت و همچنین صفحه عمیقی که پیدا کردم در حال پیوند است توجه داشته باشید

ToolR PageRank: در اینجا من از TBPR برای مرتب سازی بر اساس مقدار نسبی (به صورت آزاد) استفاده می کنم

نام مخاطب: شخصی سازی نامه اطلاع رسانی مهم است. آدرس دهی به ایمیل "برای چه کسی ممکن است نگران باشد" تنبل و برای مالباختگان است

ایمیل شخصی: به ایمیل @ سیاهچاله ها ایمیل ارسال نکنید یا با فرم های تماس با ما تماس بگیرید ، مگر اینکه دوست دارید ایمیل های خود را نادیده گرفته یا حذف کنید. من در این مقاله در مورد 12 تاکتیک پیشرفته در مورد چگونگی یافتن آدرس ایمیل کسی ، اطلاعات دقیق در مورد بدست آوردن ایمیل های شخصی سخت را پیدا می کنم.

پروفایل (های) رسانه اجتماعی: توییتر یا LinkedIn آنها چه دستوری دارند؟ نمی دانم؟ کشف کردن

یادداشت ها: اطلاعات اضافی در مورد وبلاگ نویس یا وب سایت برای کمک به شخصی سازی نامه های ارتباطی من حتی بیشتر

همچنین ، به یاد داشته باشید که بسیاری از وبلاگها از بلاگ نویسان زیادی برخوردار هستند. بنابراین من توصیه می کنم که اطراف خود را جستجو کنید و بفهمید کدام یک از آنها به محتوای شما بیشتر پیوند می دهند و آن را در بخش یادداشت های خود نیز ذکر کنید.

 

مرحله سوم: دلیل پیوند افراد را بشناسید

برای ایجاد محتوای قابل پیوند ، باید تعیین کنید که چرا برخی از مطالب خاص پیوندها را جذب می کنند. بیایید پست های وبلاگ را در مثال بالا بررسی کنیم و ببینیم آیا می توان فهمید که چرا این پنج پست وبلاگ درباره اسباب بازی های سگ بیش از 11 هزار پیوند کل را به خود جلب کرده است. آیا برخی از عناصر مشترک ، برخی از موضوعات مشترک وجود دارد که باعث شود شایسته پیوند باشند؟

 

خیلی اتفاقی افتاده است که در این مورد سرنخ کاملاً واضح است: برترین مجریان پیوند مقالاتی درباره اسباب بازی های عجیب ، عجیب ، عجیب یا احمقانه سگ هستند.

 

ساخت بک لینک جستجوگرها

واقعاً تعجب آور نیست زیرا بک لینک چیست  زندگی می تواند بسیار پیش پا افتاده باشد ، بنابراین مردم هر چیز غیرعادی را دوست دارند. به همین دلیل است که ایجاد پست یا فیلم عجیب و غریب و خنده دار اغلب یک روش مطمئن برای جذب لینک است.

 

اسباب بازی سبیل سگ

 

بک لینک برای سبیل سگ

اسباب بازی جویدن سگ مایکل ویک

 

بک لینک برای اسباب بازی جویدن سگ مایکل ویک

منظورم این است که ، چگونه می توانید آن عکس اسباب بازی جویدن سگ مایکل ویک را به اشتراک نگذارید یا به آن پیوند دهید ، درست است؟

 

بنابراین اگر شما صاحب فروشگاه فرضی Jim's Pet Shop هستید و بدنبال ایده های محتوایی هستید که لینک ها را به خود جلب کند ، نوشتن یک پست در مورد اسباب بازی های عجیب و غریب سگ یک استراتژی خارق العاده به نظر می رسد. این امر ما را به مرحله بعدی می رساند.

 

مرحله چهارم: طعمه را ایجاد کنید

برای جذب پیوندهایی مانند پست های برتر با پیوند برتر ، باید چیزی با ارزش مشابه ایجاد کنید. اکنون ، من نمی گویم کاملاً آن را کپی کنید ، و همچنین نمی گویم که شما باید چرخ را دوباره اختراع کنید. کاملاً می توانید کاری مشابه انجام دهید ، اما آن را از آن خود کنید. اگر یک ابزارک مفید است ، یک ابزارک ایجاد کنید. اگر این یک لیست تکان دهنده است ، یک لیست تکان دهنده ایجاد کنید. نکته این است که ، محتوایی که ایجاد می کنید باید برای بازار هدف شما ارزشمند و جالب باشد.

 

به عنوان مثال ، این فرض را در بالا فرض کنید که مردم عاشق محتوا در مورد اسباب بازی های عجیب و غریب سگ هستند. اکنون ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید این هوش را به یک استراتژی محتوای موثر تبدیل کنید. من چند ایده برای مقالات آورده ام که براساس درجه تلاش و سختی درجه بندی می کنم:

 

آسان: ایجاد یک پست وبلاگ در مورد یک اسباب بازی سگ وحشتناک: کاملاً اصلی نیست ، اما شرط می بندم که یک یا دو لینک سرگردان را به خود جلب کند.

سخت تر: مقاله ای در مورد "10 اسباب بازی عجیب و غریب سگ سگ شما دوست دارد" ایجاد کنید. این شامل کار بیشتر است ، اما فرصت بیشتری برای پیوند وجود دارد.

Wicked Hard !!: مغز بزرگ خود را آتش بزنید ، فوق العاده خلاق شوید و در وب سایت فروشگاه حیوانات خانگی خود مسابقه ای را شروع کنید که در آن مردم تصاویر سگهای خود را با اسباب بازی های عجیب و غریب سگ ارسال می کنند و به آنها رأی می دهند ، با عکس های برتر همه جایزه می گیرند. شما یک صفحه مسابقه (با جزئیات مسابقه ، گالری عکس و م photoلفه های رأی گیری) ایجاد می کنید ، یک پست وبلاگ می نویسید و مسابقه را اعلام می کنید و یک نفر برندگان را معرفی می کنید ، با تصاویر برنده ، نام سگ ها و صاحبان آنها.

حال کدام یک از این ایده ها بیشتر جذاب است؟ فکر می کنید کدام یک بیشترین پیوند را به خود اختصاص می دهد؟ نکته در اینجا این است که تلاش با نتایج مطابقت دارد ، به همین دلیل من هر ایده را بر اساس سطح کار درج کردم. طبق تجربه من ، هرچه بیشتر روی یک محتوا کار کنم ، پیوندهای بیشتری جذب می کند. این علم موشک نیست ، اما قابل ذکر است. متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

اعتبار صفحه (Page Authority):

شباهت اعتبار صفحه به اعتبار دامنه بسیار زیاد می باشد، اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می شود. این امکان وجود دارد که دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما آن صفحه ای که شما از آن لینک دریافت کرده اید  دارای اعتبار پایینی در همان دامنه باشد.

 

 

 

برخی از فاکتورهایی که برای تعیین اعتبار دامنه لحاظ می شوند عبارتند از:

•نوع دامنه

•عمر دامنه

•تعداد بک لینک های دریافتی

•فعالیت در شبکه های اجتماعی

•تعداد لینک های خروجی و غیره.

تعداد لینک های خروجی

احتمال این که هر دامنه ای که به سئو چیست شما لینک می دهد به سایت های دیگری نیز لینک داده باشد وجود دارد. در واقع با افزایش تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده اند، ارزش و اعتباری که به هریک از آنها می رسد کاهش خواهد یافت.

ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده یکی از مواردی است که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و سعی می نماید تا در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند.

مکان بک لینک

محل قرار گیری بک لینک در یک سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. لینک شما در محتوای یک مقاله، احتمالا در سایدبار یا حتی فوتر قرار گرفته باشد.

باید توجه داشته باشید که ارزش لینک هایی که در محتوای صفحه هستند در قیاس با لینک های موجود در سایدبار و فوتر بالاتر می باشد.

کلام آخر در مورد استفاده از بک لینک ها 

از انجایی که اشتباه در این کار می تواند موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود و نیز نتایج کاملا معکوس به همراه داشته باشد، شما قبل از شروع به کار حتما باید به خوبی با تکنیک های مناسب و استانداردهای گوگل آشنا شوید. مطمئنا کسب بک لینک و استراتژی درست برای لینک سازی داخلی می تواند جایگاه شما در نتایج گوگل را بهبود بخشد..

 

ایدها و نبایدهای بک لینک

قبل از شروع باید به این نکته اشاره کنم که حساس ترین بخش سئو سایت، همین سئو خارجی و دریافت بک لینک است. بنابراین صرفا با مطالعه یک مقاله نمیتوانید به آن مسلط شوید. پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع، بعد از خواندن این مقاله سراغ مقاله های آموزش ساخت بک لینک و لینک بیلدینگ هم رفته و آنها را مطالعه و ویدیوهایشان را مشاهده کنید. خب به سراغ اولین نکته برویم:

1_ به صورت ناگهانی عمل نکنید

 گوگل برای مقابله با سئوکارهای کلاه سیاه و اشتباهاتی که آنها میکنند، یک الگوریتم قدرتمند به اسم پنگوئن معرفی کرد. این الگوریتم طی این سالها بارها بروزرسانی شده و نسبت به قبل عملکرد بهتری برای شناخت روش های غلط دریافت بک لینک دارد.

یکی از موضوعاتی که میتواند باعث حساسیت پنگوئن به وب سایت شما شود، ساخته شدن تعداد زیادی بک لینک به صورت ناگهانی برای سایتتان است. مطمئنا اگر قرار باشد سایت های سطح وب هم شما را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی کنند، به صورت ناگهانی همه شان به شما لینک نمیدهند. پس اینکه سراغ سایت های خرید بک لینک رفته و به یک دفعه تعداد زیادی بک لینک از آنها بخرید، پنگوئن را مشکوک کرده و ممکن است باعث جریمه شدن سایتتان شود.

2_ به تعداد دامنه ها دقت کنید نه تعداد لینک ها

گفتم  قبلا برای گوگل، تعداد لینک های وب سایت شما اهمیت زیادی داشت. اما امروز تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک میدهند اهمیت دارد. در اصل وجود 100 لینک از یک وب سایت به سایت شما، نشان از یک رفتار مصنوعی است؛ اینکه شما احتمالا اقدام به خریداری بک لینک کرده اید. در مقابل وجود 100 لینک از 100 سایت به شما، رفتار طبیعی تری به شما می آید.

3_ روی یک صفحه تمرکز نکنید

مطمئنا اگر سایت های سطح وب بخواهند به شما به عنوان یک سایت معتبر لینک بدهند، صرفا روی یک صفحه از سایتتان تمرکز نمیکنند. این یعنی بعضی از آنها به صفحه اصلی لینک میدهند، بعضی دیگر به صفحات مقالات، بعضی به صفحات خدمات و… در اصل شما باید تناسب لینک ها روی صفحات مختلف سایتتان را رعایت کنید. به طور اصولی هم همیشه صفحه اصلی سایت و بعد از آن صفحات دسته بندی، بک لینک های بیشتری دریافت میکنند.

 

استفاده از ایموجی‌ها در نتایج جستجوی گوگل 🔍 و تاثیر آن در سئو 😍

 

4_ در انکر تکست زیاده روی نکنید

 در بخش های قبلی مقاله گفتم باید انکر تکست بک لینک های شما با کلمه کلیدی هر صفحه متناسب باشد. اما یک سوال: به نظر شما من اگر بخواهم به صفحه ای از سایت شما لینک بدهم، به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی صفحات سایتتان وقتم را تلف میکنم؟ مطمئنا نه!

پس وجود بک لینک های زیادی که همگی با کلمه کلیدی به صفحات سایت شما ساخته شده اند، باعث بیدار شدن الگوریتم پنگوئن میشود. اصولا شما باید در کنار تعداد کمی بک لینک با کلمه کلیدی اصلی، از انکر تکست های دیگر هم استفاده کنید. چه انکر تکست هایی؟ اینها:

•بک لینک با انکر تکست نام برند سایت،

•با آدرس خود سایت،

•با کلمات کلیدی مشابه و مترادف،

•کلمه کلیدی به همراه نام برند،

•با کلمات عمومی مثل اینجا، کلیک کنید و…،

•عبارت های کلیدی طولانی همراه با کلمات عمومی،

•و…

سعی کنید بیشترین انکر تکست را روی نام برند و آدرس سایت و صفحه متمرکز کنید تا پنگوئن به شما شک نکند.

نکته: به عنوان یک تکنیک ساخت بک لینک، زمانی که میخواهید از انکر تکست نام برند یا عبارت های عمومی استفاده کنید، سعی کنید در اطراف انکر تکست کلمه یا کلمات کلیدی را به صورت متن عادی بیاورید. به این ترتیب گوگل متوجه ارتباط کلمه کلیدی با لینک شما شده و بک لینک تان اعتبار بیشتری میگیرد.

5_ تعادل را میان لینک های فالو و نوفالو ایجاد کنید

گفتم که بک لینک های نوفالو اعتباری را به وب سایت شما منتقل نمیکنند. اما باز هم اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم، آیا همه سایت های سطح وب با همدیگر دست به یکی کرده و همه شان بک لینک فالو به ما میدهند؟ قطعا نه! اتفاقا یک روند بک لینک سازی طبیعی شامل تعداد زیادتری لینک های نوفالو نسبت به لینک فالو است. پس بهتر است یک تناسب بین بک لینک های فالو و نوفالو سایتتان در زمان ساخت بک لینک یا خرید بک لینک ایجاد کنید.

6_ وب سایتتان را آماده کنید

 تمامی فرآیند ساخت بک لینک و لینک بیلدینگ در طبیعی بودن خلاصه میشود. به نظر شما اگر وب سایتتان از نظر سرعت و زیبایی و کیفیت محتوا خوب نباشد، اصلا کسی به شما لینک میدهد؟ مطمئنا نه! پس قبل از شروع فرآیند ساخت بک لینک گسترده باید اقدام به بهینه سازی و آماده کردن وب سایتتان کنید. از تولید محتوا تا بهینه سازی سرعت و ظاهر و…

7_ از محتوای باکیفیت و لینک پذیر غافل نشوید

و در نهایت اینکه تصور نکنید همه این فرآیند باید به کمک ساخت بک لینک پیش برود. بلکه هستند وب سایت هایی که در ادامه اقدام به دادن لینک به شما کنند. بنابراین به هیچ عنوان از تولید محتوای لینک پذیر غافل نشوید. اما چه محتوایی لینک پذیر است؟

•محتوای آسمانخراش، (محتواهای طولانی)

•دسته بندی های آموزشی کامل،

•صفحات مقایسه محصول،

•مقالات چک لیستی

•مقالات معرفی برندها، محصولات یا ابزارها،

•اینفوگرافیک ها،

•و…

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش